Numărul tot mai mic de copii care se înscriu în sistemul de învățământ generează o adevărată anomalie a unui act educațional de calitate. La nivelul județului Olt, tot mai multe unități de învățământ din mediul rural apelează la învățământul simultan, o formă de organizare a claselor prin care se comasează elevii de la cel puțin două niveluri de clasă diferite într-o singură sală.
Față de începutul de an școlar precedent, învățământul oltean a înregistrat, acum, o scădere cu aproximativ 1.300 de elevi. Cele mai grave situații sunt în comunele mici, îmbătrânite, care se confruntă din ce în ce mai mult, cu un proces îngrijorător de depopulare.
În România, 111.755 de elevi de clasele primare și gimnaziale învățau în sistemul de învățământ simultan, în anul școlar 2021-2022, potrivit datelor Ministerului Educației. Pe cicluri de studiu, 10% din elevii din clasele primare învață simultan (87.835 elevi din 870.341), iar 3,4% din elevii de gimnaziu (23.920 elevi din 702.754) sunt în aceeași situație.