În ultimii ani, sistemul educațional din România a trecut prin numeroase transformări, iar structura anului școlar și programele școlare au fost supuse multor modificări. Într-o declarație recentă, deputatul de Olt, Emil Albotă, a criticat vehement inițiativele legislative propuse de PNL prin proiectul "România educată".
"Legile educaţiei – proiectul PNL, „România educată”, sunt greoaie și pline de contradicții, fără legătură cu resetarea sistemului educațional, depolitizarea sau meritocrația. Reforma perpetuă în învățământ, cu miniștri schimbați la fiecare șase luni, nu poate aduce vreun plus sistemului educațional."
Emil Albotă a continuat să critice și tezele care stau la baza schimbărilor legislative actuale, afirmând că acestea nasc multe controverse și nu sunt conforme cu obiectivele PSD. Partidul nu susține introducerea unei noi probe la liceu care să trieze elevii diferit de Evaluarea Națională și nici multiplicarea materiilor la examenul de Bacalaureat.
"Nu suntem de acord cu înființarea unei noi probe la liceu, care să trieze copiii în alt mod decât după rezultatele Evaluării Naționale. Această probă poate fi suspectată de subiectivism și nici nu poate prezenta criterii exacte de formulare a subiectelor sau de notare. Nu suntem de acord nici cu desființarea liceelor pedagogice, în condițiile în care ne confruntăm cu o lipsă acută de personal în mediul rural."
Deputatul oltean a accentuat că orice reformă în educație ar trebui să se concentreze pe îmbunătățirea accesului la educație și pe adaptarea curriculei la cerințele pieței muncii, fără a adăuga stres suplimentar asupra elevilor.