Mai bine de o jumătate de oră au fost dezbaterile doar pe unul dintre cele 19 proiecte de hotărâre din ședința ordinară de astăzi a Consiliului Local Slatina. Este vorba despre delegarea gestiunii Serviciului Public de Administrare a Domeniului Public și Privat, având ca obiect întreținerea, dezvoltarea și amenajarea parcurilor, a spațiilor verzi, a locurilor de joacă, a fântânilor arteziene, a toaletelor publice și a celorlalte locuri publice din municipiul Slatina. Proiectul are nu mai puțin de 171 de pagini și cuprinde toate detaliile privind aceste servicii. Modificările care au generat controverse se referă la majorarea tarifelor pentru anumite servicii pe care Dezvoltare Urbană Slatina urmează să le preia de la SALUBRIS. Primarul Mario De Mezzo justifică.
Consilierul PSD Cristian Cismaru, liderul de grup, spune că nu există argumente privind unele majorări care depășesc cu mai bine de 100% nivelul din contractul cu SALUBRIS.
Mai mult, Cristian Cismaru spune că pentru aceste modificări era nevoie, conform unei hotărâri de consiliu existente, întrunirea unei comisii din care să facă parte directorul Direcției Economice a Primăriei și un jurist, ceea ce nu s-a întâmplat.
În plus, contractul cu SALUBRIS este valabil până în anul 2035, ceea ce ar însemna că prestarea unor servicii, precum măturatul aleilor și golirea coșurilor de gunoi dintre blocuri s-ar dubla.
Directorul Direcției de Patrimoniu, Mihaela Otincelescu, spune că această problemă a fost rezolvată în urma unei întâlniri cu patronul firmei de salubritate.
Proiectul a fost aprobat cu 11 voturi din 20 de consilieri prezenți. Printre votanți s-a aflat și Andrei Bălan, care cu câteva minute înainte de începerea ședinței l-a anunțat pe secretarul general al primăriei că a demisionat din funcția de director al DUS, astfel că nu s-a pus problema incompatibilității.
Întrebarea la care sperăm să obținem un răspuns în zilele următoare este cum se vor face achizițiile materiale la DUS, în urma acestor modificări.