În contextul noii legi a pensiilor, solicitarea de adeverințe de vechime de la angajatori a crescut foarte mult, observându-se, în același timp faptul că multe persoane încă nu știu cui să se adreseze atunci când caută aceste documente. Acțiunea își propune informarea persoanelor fizice care au avut sau au calitatea de angajat, cu privire la condițiile în care pot solicita adeverințe de vechime, dar și a angajatorilor și a deținătorilor de arhive cu privire la obligația legală de eliberare a acestora.
Potrivit noii legi a pensiei, până la data de 31 octombrie 2010, vechimea în muncă se dovedește cu carnetul de muncă, iar persoanele care au fost încadrate în muncă anterior acestei date și nu mai au la îndemână carnetul de muncă, pot solicita adeverințe de vechime de la fostul angajator.
Încălcarea de către angajator sau de către succesorul în drepturi al acestuia a obligației de eliberare a adeverinței de vechime se sancționează de către Inspecția Muncii prin Inspectoratele Teritoriale de Muncă.