Rezultatele obținute de elevii din Olt la simularea examenului de Evaluare Națională au arătat o parte mai puțin plăcută a sistemului de învățământ. La matematică, cel puțin, doar trei elevi din zece au promovat examenul, ceea ce a generat o adevărată dispută. Psihologii spun că în rândul elevilor există un mit periculos legat de dificultatea subiectelor. Copiii cred că dacă vor lua note mici la simulare, subiectele la examenul din vară vor fi mai ușoare.
Pentru unii, însă, notele mici au generat și motive de panică. Psihologii atrag atenția că elevii ar trebui să ia notele obținute ca atare și să își planifice un program strict de recuperare a golurilor de materie.
În ecuația psihologică a notelor regăsim și părinții. Presiunea constantă și mustrările pe care le fac copiilor nu mai pot avea un rezultat pozitiv, ci dimpotrivă. Ei ar trebui să fie mai aproape de copii și să le ofere sprijin.
Examenul de Evaluare Națională va debuta pe 25 iunie, cu proba la limba și literatura română, iar ziua următoare, pe 26 iunie, va fi la matematică.