Patru firme românești s-au asociat și au depus oferta cea mai bună pentru construcția celui de-al doilea tronson al Drumului Expres Craiova-Slatina- Pitești. După ce a analizat timp de mai multe luni documentația depusă de aceștia, a cerut și a primit clarificări, Compania Națională de Administrarea a Infrastructurii Rutiere a declarat ieri câștigătoare asocierea din România. Tronsonul 2 are o lungime totală de 39,85 kilometri, începe la limita județului Olt cu Doljul și se încheie la ieșirea din Slatina, la intersecția cu DN 65. Acestea traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare.
„Menționăm că Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează: Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) și Lotul 2 în lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550). Prin execuția lotului 1 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Balș, iar prin cea a lotului 2 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza localității Slatina, prin redirectionarea traficului în afara localităților”, se precizează într-un comunicat de presă al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Tot ieri a fost desemnat și constructorul Tronsonului 1 al șoselei de mare viteză, tronson ce va porni din Craiova și va ajunge până în localitatea Robănești, la granița cu județul Olt. O asiociere din Italia a fost declarată câștigătoare pe acest segment de drum. Procesul de semnare a contractelor va fi inițiat numai după expirarea perioadei de depunere a contestațiilor, respectiv în 10 zile de la transmiterea comunicărilor privind rezultatul procedurii.
În prezent, procedurile de achiziție publică pentru serviciile de proiectare și execuție ale tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești sunt în litigii la Înalta Curte de Casație și Justiție.