Termenul limită de depunere a contestațiilor pentru Tronosnul 2 a expirat în această după-amiază, la ora 16.00. Potrivit informațiilor oferite de reprezentanții CNAIR, de mâine vor începe demersurile de semnare a contractului.
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR:
„Perioada de depunerea a contestațiilor a expirat în această după- amiază, iar de acum putem spune că vom trece la semnarea contractului. Mai întâi vom trimite o notificare constructorului, care trebuie să mai prezinte anumite documente, dovezi de ordin financiar. Ar trebui ca, în aproximativ o săptămână, să aveam contractul semnat”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
UMB Spedition și celelalte trei companii care vor construi tronsonul din Olt al drumului expres și-au asumat finalizarea proiectării și a lucrărilor până la finalul anului 2021. În total, trei ani, dintre care unul dedicat realizării proiectului. Deși pentru mulți este un termen greu de respectat, dacă ținem cont de întârzierile produse la celelalte lucrări de asemenea anvergură, de data aceasta lucrurile ar putea sta altfel. Un ordin emis anul trecut de Guvernul României va permite Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere să aibă un control mai strict al lucrărilor. Totodată, constructorul va fi nevoit să aplice numai soluțiile tehnice specificate în studiul de fezabilitate. Tronsonul 2 are o lungime totală de 39,85 kilometri, începe la limita județului Olt cu Doljul și se încheie la ieșirea din Slatina, la intersecția cu DN 65. Acestea traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare. Tronosnul este împărțit în 2 loturi, primul cu o lungime de 18,5 kilometri, care va trece prin Balș și celălalt de 21,35 kilometri, care va prelua mașinile ce tranzitează Slatina.